Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Rada Rodziców

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1943 ze zm.),
  2. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59 ze zm.),
  3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2007 r. w sprawie rodzajów szkół i placówek, w których nie tworzy się rad rodziców (Dz.U. z 2007 r. Nr 157 poz. 1101 ze zm.),
  4. Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie rodzajów szkół artystycznych, w których nie tworzy się rad rodziców (Dz.U. z 2007 r. Nr 219 poz. 1626),
  5. Ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1888 ze zm.),
  6. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1189).

Rada Rodziców Przedszkola Miejskiego nr 100 w Łodzi, działa na podstawie art. 53 i 54 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r., poz. 2156 z późn. zm.) 

Rada rodziców tworzona jest przez rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola jako ich reprezentant i stanowi wewnętrzny organ placówki. Członkowie rady rodziców są przedstawicielami podopiecznych przedszkola.

Rada rodziców dysponuje odrębnym rachunkiem bankowym, nie jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Rada w przedszkolu stanowi społeczny organ reprezentujący wszystkich rodziców dzieci uczęszczających do Przedszkola Miejskiego
nr 100 nie jest ona jednak organizacją społeczną i nie posiada zdolności sądowej.

Skład rady i tryb wyboru

Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym. Procedura wyboru przedstawicieli do rady rodziców jest dwuetapowa. Na pierwszym zebraniu rodziców w nowym roku szkolnym najpierw wybierane są rady poszczególnych grup przedszkolnych, a następnie z rady każdej grupy przedszkolnej wybierani są przedstawiciele do rady rodziców według zasad i trybu przewidzianego w  regulaminie działalności rady rodziców Przedszkola Miejskiego nr 100.

W przeprowadzanych wyborach do rady rodziców nie może brać udziału żaden nauczyciel, chyba że głosuje jako rodzic dziecka uczęszczającego do konkretnej grupy przedszkolnej. Podczas pierwszego spotkania dokonuje się ukonstytuowania rady rodziców i wyboru przedstawicieli wszystkich organów przewidzianych w regulaminie jej działalności:
skarbnika, sekretarza, przewodniczącego.
Rada rodziców działa w oparciu o regulamin swojej działalności /artykuł 83 ust. 4 Ustawy Prawo oświatowe/ w którym określa w szczególności:

    • wewnętrzną strukturę i tryb pracy rady,
    • szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do rady rodziców oraz przedstawicieli rad oddziałowych do rady przedszkola.

Kompetencje rady rodziców w przedszkolu

Kompetencje stanowiące rady rodziców

Przedmiot uchwały

Podstawa prawna

Program wychowawczo-profilaktyczny przedszkola – w porozumieniu z radą pedagogiczną

art. 84. ust. 2. pkt  1 Ustawy Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 ze zm.)

Regulamin swojej działalności

art. 83. ust. 4. Ustawy Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59 ze zm.)

Kompetencje opiniodawcze rady rodziców

Rada rodziców wnioskuje

 
Podstawa prawna

O dokonanie oceny pracy nauczyciela

Art. 6a ust. 1 pkt 5 Ustawy Karta Nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1189)

O wprowadzenie lub zniesienie obowiązku noszenia przez dzieci na terenie przedszkola jednolitego stroju

Art. 100 ust. 1 Ustawy Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59 ze zm.)

Podmiot udostępniający informację:
Przedszkole Miejskie nr 100 w Łodzi
odpowiada: Ewa Cholerzyńska
data: 30-01-2018
wytworzył: Ewa Cholerzyńska
data: 30-01-2018
data: 30-01-2018
Dziennik zmian strony

Wszystkie wersje tej strony:

W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.

  • 15-05-2015 - Uwzględnienie wytycznych WCAG 2.0
  • 02-11-2010 - Utworzenie treści

Statystyka odsłon tej strony:

Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 626